reklama

Kvapky do červených očí

Steno Apotek je pár minút pred siedmou večer naprataná Dánmi, aj kadekým. Aj mnou, mám lístok č.662 a čakám ako v orindži. Päť báb za pultom hýbe kostrami, tak o pár minút si už pýtam svoj starý dobrý ReNu roztok na šošovky. Zas ten napoly vystrašený, napoly starostlivý výraz tváre oproti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Áno, oko mám celkom červené ako cyborg (či Robocop na tlačovke?), preto som tu. Blondýna znie presvedčivo - "Je to infekcia. Už vám chytá aj druhé oko. Kvapky sú na predpis, ale zavolajte sem. Hneď teraz."

V hotelovom výťahu čučím na vizitku, veľmi sa mi nechce, ale šošovky režú stále viac. Náhradné nemám, okuliare - ee, piatok je ďaleko. Mám na výber? Kua.. V duchu posúvam termíny, hľadám okienka na návštevu lekára, ktorá poistka mi to vlastne kryje?

70-13-00-41... príjemný dán(m)sky automat na linke zruším jednotkou a nahradí ho ktosi s hlasom Deduška Večerníčka. No nazdar. Znižujem kadenciu svojej, už aj tak pomerne sopľavej angličtiny a pomaly artikulujem:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Do you speak English?"

deduško neváha, "yes"

"Good evening, my name is MM (to meno aj tak vždy zanikne niekde cestou k uchu). I need a help with eyes problem."

"okay" ... Päťminútová debata prebieha celkom hladko, deduško odo mňa ťahá, že nie, nebývam v Kodani, som z Čekoslováákiáá! Áááá! (úsmevy) Spelujem ako sa volám a kedy som sa narodil a ako vyzerá moje oko. Čakám na adresu jeho ambulancie, kde sa zajtra (snáď zajtra) zastavím. Stále mi to nedopína. "I don't have to come? Will you call the pharmacy?" - "Nononono, elektronikaly".

O polhoďku mám v tej istej lekárni cez ulicu vystavený recept na svoje kvapky. O ôsmej večer, pár minút čakania, jeden veselý telefonát, hotovo. A ako doma? Pomaly, ujo báčik, pomaly, tu si sadkajte, pán dochtor vás vypíše, pošle sem, pošle tam, pekný deň za vami. Srandu králikov by zavŕšilo už len to, keby aj tie kvapky boli zadara. Nie, našťastie je to čosi cez 10 eur. Rád platím, keď viem za čo a nestápam peniaze kdesi "v systéme".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak čo, donesiem z tých kvapiek aj domov? Viete, pre nás, čo nám stačí zrušiť Zajacove dvadsaťkorunáčky a ideme sa porochniť v sociálnom blahu? Máme už príliš červené oči na jasný zrak? Kvapka za kvapkou musí pomôcť.

Matúš Morong

Matúš Morong

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prepáčte mi zlozvyk písať medzi riadky :( Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu